Tesla ontgrendelt EV-netwerk. Wat is de volgende stap om opladers net zo eenvoudig te maken als het verpompen van gas?

laatste update: 03-2023


De inspanningen van de regering-Biden om de komende jaren minstens 500.000 opladers voor elektrische voertuigen in de VS te garanderen, kregen een boost met de bevestiging van het Witte Huis dat Tesla minstens 7.500 van zijn opladers – lang notoir beperkt tot zijn eigen auto’s – open zal stellen voor elke elektrische auto door de eind 2024.

Tesla TSLA,
+3,10%
moest toegeven zijn netwerk open te stellen om in aanmerking te komen voor federale prikkels nadat het Witte Huis de infrastructuurwet van 2021 had gebruikt om aan te dringen op meer EV-opladen, inclusief het openstellen van opladen voor elk EV-model, en het eisen van uniforme betaalmethoden.

Biden heeft zich tot doel gesteld om tegen 2030 ten minste 500.000 opladers te hebben, inclusief aanwezigheid in alle staten. Hij heeft gezegd dat dit een belangrijke stap is in de richting van zijn doel dat elektrische auto’s in 2030 meer dan de helft van de nieuwe autoverkopen uitmaken.

Tesla-CEO Elon Musk had laten doorschemeren dat hij zijn SuperCharger-netwerk eind vorig jaar zou openen, nadat hij Biden-functionarissen had ontmoet. Maar een tijdlijn was niet duidelijk.

Tesla’s verhuizing omvat ten minste 3.500 nieuwe en bestaande Superchargers van 250 kW langs snelwegcorridors en zogenaamde Level 2 Destination Charging op locaties zoals hotels en restaurants in stedelijke en landelijke locaties. Ambtenaren van het Witte Huis zeiden dat er inspanningen waren tussen de administratie en de leidinggevenden van Tesla om ervoor te zorgen dat opladen compatibel zou zijn, maar EV-experts zeiden dat er mogelijk adapters nodig zijn.

De woensdag aangekondigde update van de regels maakte duidelijk dat alle nieuwe opladers die met federale fondsen zijn gebouwd, de stekkerstandaard van het Combined Charging System (CCS) moeten ondersteunen. Momenteel wordt de CCS-standaard gebruikt door de meeste andere autofabrikanten dan Tesla.

Lezen: De oude Tesla-stier Ross Gerber zei dat hij aankondigde dat hij op zoek was naar een bestuurszetel

En: Elon Musk onthult Tesla-aandelengeschenk aan liefdadigheid ter waarde van ongeveer $ 2 miljard. Vorig jaar gingen zijn donaties allemaal naar zijn eigen stichting.

Tesla is van plan om zijn landelijke netwerk van Superchargers de komende jaren te verdrievoudigen, aldus het Witte Huis. Het bedrijf heeft een deel van zijn oplaadapparatuur geassembleerd in een fabriek in Buffalo, NY, die oorspronkelijk bedoeld was als fabriek voor zonnepanelen.

Het aantal openbaar beschikbare oplaadpoorten is met meer dan 40% gegroeid sinds Biden in 2021 aantrad, zei Bidens senior adviseur Mitch Landrieu.

“En er zijn momenteel meer dan 3 miljoen EV’s op de weg en 130.000 openbare opladers in het hele land”, zei hij. “Maar ons werk zit er nog lang niet op.”

Ongeveer 6% van alle Amerikaanse voertuigen op de weg zijn EV’s in 2023. Consumenten hebben hun bezorgdheid geuit over de beschikbaarheid van opladen en velen hebben “angst voor actieradius”, zelfs nu er nieuwe modellen zijn toegevoegd aan het aantal voertuigen dat kan worden opgeladen. Beschikbaarheid van EV-inventaris is ook een probleem geweest. Maar Biden, die wil dat de VS de totale uitstoot van broeikasgassen CL00 halveert,
+0,01%
CL00,
+0,01%
met 50% uiterlijk in 2030, wil EV-bezit tegen die tijd ver in de dubbele cijfers.

Lezen: Super Bowl EV-advertenties brachten consumenten ertoe elektrische auto’s online te zoeken, maar veel succes met het daadwerkelijk vinden van een auto

In de VS gebouwd opladen, betrouwbaarheid, betalingscompatibiliteit

Biden-functionarissen kondigden woensdag aan dat met onmiddellijke ingang alle EV-laders die worden gefinancierd door de tweeledige infrastructuurwet, in de VS moeten worden gebouwd. minstens 55% van de kosten van alle componenten zal ook in eigen land moeten worden vervaardigd.

“We stimuleren bedrijven om hier in Amerika meer onderdelen van EV-opladers te maken, gebouwd door Amerikaanse arbeiders”, zei transportsecretaris Pete Buttigieg over de update van woensdag.

“We gaan een overgangsperiode voorzien voor bedrijven om die toeleveringsketens terug naar de VS te halen en we zien nu al hoe snel de industrie investeert om hier nieuwe fabrieken en capaciteit te creëren, na de productie van bijna geen EV-opladen meer hier een paar jaar geleden aan ten minste 11 bedrijven die vandaag nieuwe Amerikaanse faciliteiten of hoofdkantoren vestigen, “zei hij.

De Amerikaanse productiebelangen waren over het algemeen ingenomen met de focus op de binnenlandse productie.

De “Buy America”-bepalingen “bevorderen infrastructuuruitgaven voor economische activiteit in de VS, goedbetaalde banen, sterkere toeleveringsketens, minder afhankelijkheid van invoer van buitenlandse tegenstanders en een schonere economie”, aldus Scott Paul, voorzitter van de handelsgroep Alliance for American Manufacturing.

“We moeten er ook voor zorgen dat de richtlijnen vrij blijven van mazen die de intentie van het congres van de Build America, Buy America-aspecten van de infrastructuurwet ondermijnen”, zei hij.

Bijgewerkte standaarden die woensdag zijn aangekondigd, omvatten inspanningen om opladen een “voorspelbare en betrouwbare” ervaring te maken, door ervoor te zorgen dat er consistente stekkertypes, vermogensniveaus en een minimum aantal opladers zijn die in staat zijn om de snellaadbehoeften van bestuurders te ondersteunen, aldus functionarissen.

“We willen ervoor zorgen dat u kunt inpluggen, de prijs weet die u gaat betalen en kunt opladen met een voorspelbare en gebruiksvriendelijke ervaring”, zei Buttigieg. “Net als wanneer je benzine RB00 tankt,
-0,09%
vandaag weet je dat de ervaring in grote lijnen consistent zal zijn, ongeacht je locatie en ongeacht de leverancier.”

De vereisten stellen ook dat opladers moeten werken wanneer chauffeurs dat nodig hebben, door een vereiste van 97% uptime-betrouwbaarheid te eisen, en dat chauffeurs gemakkelijk een oplader kunnen vinden wanneer dat nodig is door openbaar toegankelijke gegevens over locaties, prijs, beschikbaarheid en toegankelijkheid te verstrekken via kaart-apps.

Dat betekent dat chauffeurs niet meerdere apps en accounts hoeven te gebruiken om op te laden, afhankelijk van wiens lader wordt gebruikt. Nieuwe vereisten schrijven voor dat een enkele identificatiemethode werkt voor alle laders, waardoor universele creditcards of betaalmogelijkheden mogelijk zijn.

Truckstops, luchthavens en ‘gigahubs’

Ambtenaren van de regering zeiden dat andere Amerikaanse bedrijven stappen ondernemen in overeenstemming met de bedoelingen van Biden. Bijvoorbeeld Hertz HTZ,
-2,41%
en BP BP,
-2,27%
van plan zijn om oplaadinfrastructuur naar Hertz-locaties te brengen, met oplaadhubs die ride-share UBER zullen bedienen,
-4,00%
en taxichauffeurs, autoverhuurklanten en het grote publiek op veelgevraagde locaties, zoals luchthavens. Een aantal installaties zal naar verwachting grootschalige oplaadhubs bevatten, ook wel “gigahubs” genoemd.

BP heeft gezegd dat het tegen 2030 $ 1 miljard wil investeren in het opladen van elektrische voertuigen in de VS. Het doel van Hertz is om tegen het einde van 2024 een kwart van zijn vloot elektrisch te maken.

Ondertussen hebben truckstopbedrijf Pilot, General Motors GM,
+0,16%
en laadbedrijf EVgo EVGO,
+0,77%
hebben zich aangesloten bij de aanleg van een kust-tot-kustnetwerk van 2.000 krachtige snelladers van 350 kW bij reiscentra van Pilot en Flying J langs Amerikaanse snelwegen.

GM, in een afzonderlijk partnerschap met FLO, is ook van plan om tegen 2026 tot 40.000 openbare Level 2 EV-laders te installeren in Amerikaanse gemeenschappen, die deel zullen uitmaken van GM’s Ultium Charge 360-netwerk en beschikbaar zullen zijn voor alle EV-bestuurders. doorwaadbare plaats F,
-0,15%
heeft toegezegd om tegen januari 2024 DC-snelladers te installeren bij 1.920 van de dealers van het bedrijf.

Lezen: Ford stopt met de productie van zijn elektrische pick-up vanwege een batterijprobleem

Schone elektriciteit?

Energiesecretaris Jennifer Granholm zei dat een deel van de laatste verdeling van fondsen stimulansen zal bevatten voor middelzware en zware vrachtwagens om elektrisch opladen te gebruiken of om schoner brandende waterstof te gebruiken.

Ambtenaren zeiden dat het “afhankelijk van het bedrijf” zal zijn of EV-opladers die federaal worden gefinancierd, worden aangedreven door hernieuwbare energiebronnen of “schone elektriciteit”, of dat ze op het bestaande elektriciteitsnet zijn aangesloten, kunnen worden aangedreven door kolen, aardgas of alternatieven zoals wind en zon.

Transportemissies zijn verantwoordelijk voor 25% van alle broeikasgasemissies die verband houden met klimaatverandering. Veel van die vervuiling is afkomstig van uitlaatemissies, maar opladen met “schone” elektriciteit vergroot de klimaatvoordelen van overstappen op een elektrische auto.

De tweeledige infrastructuurwet die in 2021 werd aangenomen, investeerde 7,5 miljard dollar in het opladen van elektrische voertuigen, 10 miljard dollar in transport met schonere brandstof en meer dan 7 miljard dollar in componenten voor elektrische batterijen, kritieke mineralen en materialen. Problemen met de toeleveringsketen en de Amerikaanse afhankelijkheid van handel voor belangrijke componenten hebben de acceptatie van elektrische voertuigen vertraagd, zeggen experts.

Bovendien biedt de klimaatzware uitgavenwet, bekend als de Inflation Reduction Act, stimulansen voor geavanceerde batterijen en nieuwe en uitgebreide belastingverminderingen voor de aankoop van elektrische auto’s. Het omvatte ook enkele uitgaven die bedoeld waren om installaties van oplaadinfrastructuur te ondersteunen, evenals tientallen andere federale initiatieven die bedoeld waren om de binnenlandse productie te stimuleren en een nationaal netwerk van EV-opladen op te bouwen.

Taal die verduidelijkt welke voertuigen in aanmerking komen voor de IRA-pauze van $ 7.500 op geselecteerde nieuwe EV’s is sinds de passage echter aan het evolueren, inclusief nieuws eerder deze maand hoe SUV’s worden gedefinieerd, waardoor hun typische kosten onder de beperkingen van de wet vallen. De stimulans is $ 4.000 op geselecteerde gebruikte EV’s.

Dit deel van de IRA wordt ook herzien, aangezien meer buitenlandse fabrikanten van elektrische auto’s die in de VS worden verkocht, hulp zoeken bij consumentenprikkels.

Plaats een reactie