Farfetch Limited zakt door zwakke resultaten, verlaagde begeleiding door Investing.com

laatste update: 11-2022



©Reuters. Farfetch Limited (FTCH) daalt bij zachte resultaten, verlaagde begeleiding

Door Senad Karaahmetovic

De aandelen van Farfetch (NYSE:) zijn pre-market met meer dan 8% gedaald nadat de online moderetailer een groter dan verwacht verlies rapporteerde voor het derde kwartaal en de herziene vooruitzichten lager.

Farfetch een verlies per aandeel van $ 0,24 op een omzet van $ 593,4 miljoen. Analisten hadden gerekend op een verlies per aandeel van $0,21 op een omzet van $598,26 miljoen. De bruto handelswaarde (GMV) daalde op jaarbasis met 5% tot minder dan $ 1 miljard.

Farfetch heeft ook zijn vooruitzichten voor het volledige jaar verlaagd en kijkt nu uit naar een groei van het digitale platform GMV met -5% tot -7%, van een vlakke groei naar +5%. Bovendien verwacht het bedrijf nu een aangepast EBITDA-margeverlies van -3% tot -5%, een daling ten opzichte van de eerdere prognose van 0%.

“Door dit alles heen is onze focus gebleven op onze missie om het wereldwijde platform voor luxe te zijn, terwijl we ook van de gelegenheid gebruik maakten om onze organisatie fundamenteel te herstructureren en onze kostenbasis te stroomlijnen”, aldus het bedrijf.

“Hierdoor is Farfetch verder gepositioneerd om de belangrijke aangekondigde mijlpalen en toekomstige kansen te grijpen, en uit deze periode tevoorschijn te komen als een nog sterker bedrijf dat klaar is om winstgevendheid en vrije cashflow te leveren.”

Wells Fargo-analisten zeiden dat FTCH een “squishy 3Q-afdruk leverde, aangezien de macrofactor GMV en marges blijft slepen.” Toch zien ze een “gunstige opstelling in Analyst Day als meer kleur op GMV / EBITDA / FCF-verbuiging in 2023 onthuld, stieren kunnen hier beginnen te graven.”

“Hoewel de NT-cijfers weliswaar wat ongeïnspireerd waren, kijken we op de langere termijn naar de aandelen op deze niveaus”, voegden de analisten toe in een notitie.

Voor Farfetch kan 2023 niet snel genoeg komen, aldus BTIG-analisten. Ze verlaagden het koersdoel van $ 16 van $ 13 naar $ 16 om een ​​lagere brutowinstveelvoud van de doelmarkt weer te geven.

“Hoewel er lichtpuntjes waren (marge orderbijdrage, take rate), was het over het algemeen een teleurstellend kwartaal, vooral nadat de luxemerken zelf relatief sterke kwartalen rapporteerden. Als we aan 2023 denken, werd de promotie in 2019/2020 snel uitgeroeid door de luxemerken, en we verwachten dat hetzelfde volgend jaar zal gebeuren. Dus hoewel we ons realiseren dat 4Q22/1Q23 moeilijk zal zijn en de uitvoering door FTCH schokkerig is geworden, verwachten we niettemin dat 2023 meer tegenwind dan tegenwind zal hebben, behoudens een diepe Amerikaanse recessie”, schreven ze.

Plaats een reactie