laatste update: 03-2023
EZFill Holdings Inc. (NASDAQ:EZFL) Q4 2022 Earnings Conference Call 16 maart 2023 16:30 ET
Bedrijfsdeelnemers
John McNamara – TraDigital IR
Michael McConnel – CEO
Arthur Levine – CFO
Conferentiegesprek deelnemers
Alejandro Nuno – Maxim Groep
Exploitant
Groeten. Welkom bij EzFill Holdings Conference Call over inkomsten vierde kwartaal 2022. Op dit moment bevinden alle deelnemers zich in de modus Alleen luisteren. Na de formele presentatie volgt een vraag-en-antwoordsessie. [Operator Instructions] Let op: deze conferentie wordt opgenomen.
Ik zal de conferentie nu overdragen aan uw gastheer, John McNamara. Meneer, u mag beginnen.
John McNamara
Dank. Welkom en bedankt dat u vandaag bij ons bent gekomen voor de EzFill 2022 telefonische vergadering over de financiële resultaten van het vierde kwartaal en het volledige jaar. Bij ons vandaag van het management zijn Mike McConnell, Chief Executive Officer; en Art Levine, Chief Financial Officer.
Voordat we beginnen, zoals gewoonlijk, willen we iedereen eraan herinneren dat bepaalde zaken die tijdens de oproep van vandaag worden besproken of antwoorden die op vragen kunnen worden gegeven, toekomstgerichte verklaringen kunnen zijn, zoals gedefinieerd in de federale effectenwetgeving. Woorden zoals kunnen, zouden moeten, projecten, verwachten, zijn van plan, plannen, geloven, anticiperen, hopen, schattingen en variaties van dergelijke woorden en soortgelijke uitdrukkingen zijn bedoeld om toekomstgerichte verklaringen te identificeren.
Deze verklaringen zijn onderworpen aan tal van voorwaarden, waarvan er vele buiten de controle van het bedrijf vallen, waaronder die uiteengezet in de sectie Risicofactoren van het jaarverslag van het bedrijf op formulier 10-K ingediend bij de SEC. Kopieën van deze documenten zijn beschikbaar op de website van de SEC en op de website van het bedrijf.
Ik zou nu – daarmee – werkelijke resultaten wezenlijk kunnen verschillen van die uitgedrukt of geïmpliceerd door dergelijke toekomstgerichte verklaringen. Het bedrijf verplicht zich niet om deze verklaringen bij te werken voor herzieningen of wijzigingen na de datum van deze oproep, behalve zoals vereist door de wet.
En nu wil ik me omdraaien het telefoontje naar Mike McConnell, CEO. Ga je gang, Mike.
Michael McConnel
Bedankt John. Goedenavond iedereen. Bedankt dat u vandaag bij ons bent gekomen om onze financiële resultaten voor het vierde kwartaal van 2022 en het volledige jaar te bekijken. Zoals we opmerkten in ons persbericht, dat we kort geleden hebben uitgegeven, was 2022 de eerste volledige kalender van EZFill jaar als overheidsbedrijf.
Eind 2021, met een volledig operationeel kwartaal achter de rug, hadden we ongeveer een dozijn vrachtwagens die we onderhouden vanuit één locatie in Miami en hadden we ongeveer 15 wagenparkklanten waarmee we ongeveer $ 3,5 miljoen aan jaarlijkse inkomsten genereerden, meer dan de helft waarvan één klant afkomstig was.
Vandaag zijn we zeer verheugd te kunnen melden dat we na ons eerste volledige jaar van bedrijfsresultaten als beursgenoteerde onderneming kunnen wijzen op een aanzienlijke groei en op de meeste belangrijke statistieken die investeerders zoeken in kleine groeiende bedrijven.
We hebben onze omzet met 108% verhoogd van $ 7,2 miljoen naar $ 15 miljoen. Die inkomsten zijn veel breder verspreid over meer dan 100 wagenparkaccounts en andere klanten die we bedienen met 40 vrachtwagens, die opereren vanuit vijf locaties in Florida. Zoals eerder aangekondigd in januari en februari, hebben we 19 nieuwe vlootaantallen toegevoegd.
Ons klantenbestand is divers, zoals je zou verwachten in een grote staat als Florida, variërend van kleine verhuisbedrijven en dierenverzorgingsbedrijven tot een van de grootste detailhandelaren van het land. Onlangs hebben we ook een verlenging met drie jaar aangekondigd van onze overeenkomst met de organisatoren van de Miami Formula One Grand Prix. We verwachten dat het aantal wagenparken zal blijven groeien naarmate het merk EZFill meer bekendheid en respect krijgt.
We zijn gefocust op het verbeteren van de marges door middel van een combinatie van hogere gemiddelde prijzen voor bestaande en nieuwe klanten en verbeterde kostenbesparingen op het gebied van chauffeurs- en brandstofaankopen. We onderzoeken ook de verkoop van andere soorten brandstoffen met hogere marges.
We zullen blijven zoeken naar mogelijkheden om innovatieve oplossingen toe te voegen en onze technologie te benutten om extra inkomstenbronnen te genereren uit andere bronnen dan brandstof die voortkomen uit de trend naar on-demand services en worden ondersteund met zorgvuldige en gerichte investeringen in marketing. Dit houdt waarschijnlijk strategische partnerschappen in met andere bedrijven die complementaire producten hebben.
Het lijdt geen twijfel dat we in een concurrerende omgeving opereren, maar met de $ 20 miljard aan groeiende brandstofmarkt in Florida, geloven we dat er op korte termijn genoeg ruimte is om te groeien in onze thuisstaat. We zullen de mogelijkheden om later in 2023 buiten de staat uit te breiden, voortzetten en evalueren.
Daarmee laat ik Arthur je door de financiële resultaten leiden. Ga je gang, Arthur.
Arthur Levine
Bedankt, Mike. Zoals Mike opmerkte, inkomsten voor het volledige jaar – $ 8 miljoen van $ 7,2 miljoen in 2020, een stijging van 108%. Op kwartaalbasis steeg de omzet in het vierde kwartaal tot $ 4,9 miljoen, vergeleken met $ 2 miljoen in het vierde kwartaal van vorig jaar. De toename in beide periodes werd veroorzaakt door een toename van het totale aantal geleverde gallons en een toename van de gemiddelde brandstofmarge per gallon.
Voor het jaar 2022 waren de totale geleverde gallons $ 3,6 miljoen vergeleken met $ 2,3 miljoen in 2021, een stijging van 56% en onze marge per gallon in 2022 steeg van $ 0,45 naar $ 0,37 in 2021, een stijging van 22%.
Zoals Mike al zei, we hebben nieuwe klanten toegevoegd aan [Indiscernible] gallon en waar mogelijk verhogen we ook de brandstofmarge en vergoedingen voor bestaande klanten.
De bedrijfskosten in 2022 bedroegen $ 12,7 miljoen vergeleken met $ 8,1 miljoen in 2021, een stijging van 56%. De stijgingen waren voornamelijk in loonkosten, verkoop en marketing, verzekeringen, technologie en kosten van openbare bedrijven, aangezien we onze infrastructuur in de eerste drie kwartalen hebben uitgebreid om onze groei en onze expansie in heel Florida op te vangen.
Onze bedrijfskosten in het vierde kwartaal waren ongeveer $ 600.000 lager op jaarbasis, voornamelijk als gevolg van lagere voorraadcompensatie, lagere D&O-verzekeringspremies en gerealiseerde efficiëntie in andere bedrijfskosten.
Onze OpEx was achtereenvolgens met een vergelijkbaar bedrag lager dan in het derde kwartaal. Afschrijving en amortisatie voor het volledige jaar bedroeg $ 1,8 miljoen, een stijging ten opzichte van $ 0,9 miljoen in 2021, waarbij de stijging voornamelijk te danken was aan de aankoop van bestelwagens.
De rentelasten bedroegen $ 104.000 in 2022 vergeleken met $ 776.000 in 2021, de daling voornamelijk door de vervroegde betalingen van pre-IPO-schulden.
Op GAAP-basis rapporteerden we in 2022 een nettoverlies van $ 17,5 miljoen vergeleken met $ 9,3 miljoen in de voorgaande periode. In het vierde kwartaal omvatte een verlies van $ 6,2 miljoen een bijzondere waardevermindering, voornamelijk gerelateerd aan goodwill en immateriële activa. Het grootste deel van deze bijzondere waardevermindering had betrekking op een licentie voor technologie die het bedrijf niet gebruikt en waarmee geen rekening wordt gehouden in onze toekomstplannen.
Het aangepaste EBITDA-verlies voor 2022 bedroeg $ 11,4 miljoen vergeleken met het aangepaste EBITDA-verlies van $ 5,8 miljoen in 2021. De stijging van het gecorrigeerde EBITDA-verlies weerspiegelt aanzienlijke uitgaven aan infrastructuur in 2022 om het bedrijf te laten groeien.
Onze aangepaste EBITDA voor het vierde kwartaal verbeterde licht op jaarbasis en sequentieel vergeleken met voornamelijk als gevolg van een strakkere focus op onze marketing-, technologie- en andere uitgaven zonder ons vermogen om de omzet te blijven laten groeien, te beperken.
We zullen gefocust blijven op onze uitgaven terwijl we het bedrijf blijven laten groeien. Zoals Mike al zei, hebben we nu 40 vrachtwagens in onze vloot en er is nog veel ruimte voor uitbreiding van onze bezetting met de bestaande vloot. We zullen onze behoeften in de loop van het jaar herzien en indien nodig zullen we extra vrachtwagens bestellen.
We gebruikten ongeveer $ 2,6 miljoen aan contanten in operaties tijdens het vierde kwartaal en $ 11,6 miljoen voor het volledige jaar. Onze kaspositie op 31 december was $ 4,2 miljoen vergeleken met $ 16,9 miljoen eind 2021.
Uitstaande leningen [Technical Difficulty]. We evalueren een aantal opties om onze kaspositie te vergroten, maar we kunnen op dit moment weinig details geven over die inspanningen. We zullen ernaar streven de beleggersgemeenschap op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen zodra we die hebben.
Daarmee beantwoorden we graag alle vragen.
Vraag-en-antwoordsessie
Exploitant
Op dit moment houden we een vraag-en-antwoordsessie. [Operator Instructions]
Onze eerste vraag komt van Tate Sullivan van de Maxim Group.
Alejandro Nuno
Hallo, met Alejandro Nuno voor Tate Sullivan. Bedankt voor het nemen van mijn vraag. Kunnen jullie me horen?
Michael McConnel
Ja. Hallo, Taat. Hoe is het met je?
Alejandro Nuno
Hallo, het is Alejandro voor Tate Sullivan.
Michael McConnel
Hallo Alexander. Oké.
Alejandro Nuno
Op basis van de recente aankondiging van de Grand Prix van Miami, vroeg ik me af of je al begonnen bent met het verdienen van inkomsten met betrekking tot die voorbereiding op het evenement in mei, of dat je net voor het evenement inkomsten gaat verdienen?
Michael McConnel
Ja, we begonnen inkomsten te genereren in januari. Alejandro, de constructie, het bouwrijp maken van de locatie, het doen van al het werk daar, het wordt waarschijnlijk een opstartperiode van zes maanden, maar we zijn elke dag bezig geweest om meer en meer volume te krijgen naarmate de activiteiten blijven groeien om je voor te bereiden op het evenement.
Arthur Levine
Ja, ik zal daar iets aan toevoegen. We verwachten dat het grootste deel van de inkomsten van dat evenement in Q2 zal zijn. Dat is gewoon de manier waarop het evenement tijdens Q2 plaatsvindt en daar is de grootste concentratie van ons werk [Technical Difficulty].
Alejandro Nuno
Begrepen. En als ik ook nog een follow-up heb. Ik vroeg me af, zijn de wagenparkcontracten concurrerend geboden of zijn ze meestal het resultaat van uw verkoopinspanningen?
Michael McConnel
Ik zou zeggen dat de meerderheid van hen via het verkoopteam en de verkoopinspanningen komt.
Alejandro Nuno
Geweldig. Hartelijk bedankt. Ik waardeer het echt.
Michael McConnel
Oké.
Exploitant
[Operator Instructions]
Er lijken geen vragen meer in de wachtrij te staan en we zijn aan het einde van de vraag-en-antwoordsessie gekomen. Ik zal het gesprek nu doorgeven aan John McNamara voor afsluitende opmerkingen. Iemand afsluitende opmerkingen?
Michael McConnel
Dit is Mike McConnel. John staat misschien op mute. Ik wil alleen maar bedanken voor het deelnemen aan de oproep. We zijn duidelijk erg blij met onze vooruitgang in Q1 tot dusver dit jaar en we kijken uit naar een buitengewoon voorspoedig 2023. Dus waardeer iedereen die deelneemt aan de oproep. Bedankt.
Exploitant
Oké. Hiermee is de telefonische vergadering van vandaag afgesloten. En u kunt uw lijnen op dit moment verbreken. Dank u voor uw deelname.