Duolingo: wees voorzichtig met de resultaten van het vierde kwartaal (NASDAQ:DUOL)

laatste update: 02-2023


Artur

Duolingo (NASDAQ:DUOL) is een van ’s werelds populairste app voor het leren van talen met 56,5 miljoen maandelijkse actieve gebruikers (MAU’s) en 3,7 miljoen betaalde abonnees. Onder hun freemium-model kunnen taalleerders ofwel Duolingo gratis gebruiken met advertenties (advertentie-ondersteund abonnement) of een klein abonnement betalen ($ 6,99/maand

Kwartaal Inkomstenrichtlijn (middelpunt) Opbrengst (werkelijk) Slag versus begeleiding (%) Aangepaste EBITDA-richtlijn (middelpunt) Aangepaste EBITDA (actueel) Slag versus begeleiding (%)
3e kwartaal 2022 $ 94,5 miljoen $ 96,1 miljoen 2% ($ 3,0 miljoen) $ 2,1 miljoen n.v.t
2e kwartaal 2022 $ 85,5 miljoen $ 88,4 miljoen 5% ($ 2,5 miljoen) $ 4,2 miljoen n.v.t
1e kwartaal 2022 $ 77,0 miljoen $ 81,2 miljoen 5% ($ 4,0 miljoen) $ 3,9 miljoen n.v.t

Grafiek
Gegevens door YCharts

Update Duolingo-startscherm

Update Duolingo-startscherm (Duolingo-website)

Zorg Beschrijving
1) Te lineair/restrictief

Het nieuwe leertraject voelt te lineair en beperkend aan. Mensen willen meer flexibiliteit in de lessen die ze op een bepaalde dag kunnen volgen. Mensen hebben het gevoel dat ze worden behandeld als “kindleerlingen” in plaats van als “volwassen leerlingen”.

2) Voortgang niet correct overgedragen

Sommige vorderingen uit het verleden zijn niet nauwkeurig overgebracht naar het nieuwere “pad”-model. Leerlingen hebben geen punten gekregen voor oude meesters lessen of worden nu getest op inhoud die ze nooit hebben geleerd.

3) Minder gemotiveerd om de app te gebruiken

Gebruikers voelen zich minder gemotiveerd om lessen te volgen en de app te gebruiken na de update van de startpagina. Veel online recensenten verloren hun strepen van meer dan 1.000 dagen als gevolg van deze verminderde motivatie.

4) Abrupte uitrol De uitrol van het herontwerp van de startpagina was onnodig abrupt en de grondgedachte had beter door het management kunnen worden gecommuniceerd.
5) Het management geeft niets om hun gebruikers Het management is doorgegaan met het uitrollen van de nieuwe startpagina ondanks sterke negatieve feedback van gebruikers. Bovendien zijn er geen concessies/aanpassingen gedaan op basis van gebruikersfeedback. Dit toont aan dat het management van Duolingo zich meer zorgen maakt over kortetermijnwinsten dan hun gebruikers.

Grafiek
Gegevens door YCharts

Plaats een reactie