laatste update: 05-2023
Robin Beek | Afp | Getty-afbeeldingen
Bekijk de bedrijven die de krantenkoppen halen in uitgebreide handel.
Disney — De aandelen daalden met 4,7% nadat het bedrijf gemengde resultaten over het tweede kwartaal rapporteerde. De winst kwam overeen met de schattingen, terwijl de omzet licht hoger was dan de schattingen van analisten, volgens gegevens van Refinitiv. Terwijl het bedrijf zei dat de verliezen uit het streamingsegment kleiner werden, verloor het 4 miljoen Disney+ abonnees.
gerelateerd beleggingsnieuws
Voorbij vlees — De aandelen van de fabrikant van alternatief vlees stegen met 8,5% nadat Beyond Meat beter dan verwachte resultaten boekte voor het eerste kwartaal. Beyond Meat rapporteerde een verlies van 92 cent per aandeel en $ 92,2 miljoen aan inkomsten. Analisten hadden volgens Refinitiv een verlies van $ 1,01 per aandeel verwacht op een omzet van $ 90,8 miljoen.
Robin Hood — De aandelen van de retailmakelaardij stegen met 4% in uitgebreide handel nadat Robinhood $ 441 miljoen aan inkomsten rapporteerde voor het eerste kwartaal, boven de $ 425 miljoen die door analisten was voorspeld, volgens Refinitiv. De transactie-inkomsten voor aandelen en opties waren beide hoger dan in het vierde kwartaal en de maandelijkse actieve gebruikers stegen licht tot 11,8 miljoen.
Unity-software – De aandelen van Unity Software stegen met 12% nadat het bedrijf de omzetramingen voor het afgelopen kwartaal had overtroffen, volgens Refinitiv. Unity deelde ook sterker dan verwachte vooruitzichten voor het huidige kwartaal en zei dat het verwacht dat de omzet tussen $ 510 miljoen en $ 520 miljoen zal liggen.
Groupons — De aandelen daalden met 4% nadat het couponbedrijf volgens Refinitiv een omzet in het eerste kwartaal boekte die onder de verwachtingen lag. Groupon rapporteerde een omzet van $ 121,6 miljoen, terwijl The Street $ 134,9 miljoen vroeg.
Sonos — De aandelen van het home sound system daalden met 18%. Sonos boekte een verlies van 24 cent per aandeel, terwijl analisten gepolst door Refinitiv op een verlies van 18 cent per aandeel rekenden. Patrick Spence, CEO van Sonos, kondigde aan dat het bedrijf zijn verwachtingen voor de tweede helft van het fiscale jaar 2023 aanpast te midden van “een afnemende vraag van de consument en een krapper wordende voorraad van channelpartners”.
– Jesse Pound en Samantha Subin van CNBC droegen bij aan de rapportage.